środa, 16 listopada 2022

Wyjazd Zastępu Zastępowych Gdańsk - Władysławowo

Dnia 21.10.2022 r. ok. godziny 18:00 spotkaliśmy się na plebani w Pilawie w celu wyruszenia na zbiórkę zastępu zastępowych do Gdańska. Jechaliśmy dwoma samochodami razem z ZZ z Łaskarzewa i zastępowym z Wilanowa, gdzie powstaje nowa drużyna. Wyjechaliśmy o 18:30 i na trasie do Gdańska zrobiliśmy dwa postoje. Dojechaliśmy mniej więcej o północy i byliśmy na tyle zmęczeni, że od razu położyliśmy się spać.

Rano poszliśmy na mszę św. a po mszy do sklepu po jedzenie. Wróciliśmy do miejsca w którym spaliśmy i zjedliśmy śniadanie. Po śniadaniu udaliśmy się tramwajem na stare miasto, ponieważ tam miała się odbyć gra terenowa. Ponieważ ZZ odbywał się w tematyce pierwszej wojny światowej,   podzieliliśmy się na dwa plutony i rozeszliśmy się , aby wykonać przydzielone nam zadania (mieliśmy jako wywiad odszyfrować nazwy obiektów w Gdańsku i je sfotografować), pluton który najlepiej wywiązał się z przydzielonego zadania, dostał specjalną przesyłkę do dostarczenia. Spotkaliśmy się pod muzeum II wojny światowej, gdzie czekał Pułkownik Jagodziński (Mateusz Bartoszewski). Pluton pierwszy w składzie: Jan Szcześniak (Plutonowy) i Mikołaj Gromadzki , przekazał przesyłkę i dostał specjalną nagrodę, w postaci dolarów amerykańskich, mających duże znaczenie na biwaku listopadowym. Następnie udaliśmy się komunikacją miejską na półwysep Westerplatte, niestety nie było promu więc tylko przyjrzeliśmy się mu z pewnej odległości. Potem wróciliśmy do samochodów i pojechaliśmy do Władysławowa. We Władysławowie poszliśmy na zakupy, zjedliśmy obiadokolację i kiedy już było ciemno udaliśmy się na plażę śpiewając szanty. Potem wróciliśmy do naszego miejsca noclegu i po raz kolejny wyczerpani, położyliśmy się spać.

Następnego dnia zjedliśmy śniadanie i znowu poszliśmy nad morze, aby nieco pospacerować przy pięknym widoku Bałtyku i pooddychać tym wspaniałym powietrzem oraz oczywiście zrobić zdjęcia.  Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną, podczas której znów zrobiliśmy dwa postoje. Wróciliśmy do Pilawy ok. 17 i poszliśmy na mszę szczepu.

Na ZZ byliśmy w składzie: pwd. Mateusz Bartoszewski  HO (Pilawski  Drużynowy), pwd. Adam Falkowski HO (Łaskarzewski Drużynowy), wywiadowca Michał Bartoszewski, wywiadowca Jan Szcześniak, Bartłomiej Gajowniczek, Mikołaj Gromadzki , Maciej Bichniewicz